domingo, julho 31, 2011

Renascer nas Origens

Fui refugiar-me no meio dos meus. Procurar-me no meio deles. Perder-me por lá e reencontrar-me.
Os baques foram dolorosos. O choque com um mundo de complicações quebrara a minha linha entre o equilíbrio e o desequilíbrio. Tinha de me restabelecer, voltar a reconhecer-me em qualquer coisa que me lembrasse que a minha vida é assente em simplicidades.
Foram necessárias 2 palavras para perceber que aquela realmente não era eu. Nem poderia permitir que fosse. Falei. Desabafei. Entendi que simplesmente não havia mais nada para perceber para além daquilo que tinha diante de mim. Entreguei-me à aceitação dos factos como eles são, relativizando-os.
E no meio dos meus, entre olhares cúmplices, gestos ternos, tive vontade de me distanciar e de sentir o tamanho de tudo o que é tão meu.

Fui às origens e entreguei-me de corpo, alma e coração. Entreguei-me aos meus. Perdi-me com eles e encontrei-me de novo.
No regresso, respirei fundo sorri e cantarolei a viagem toda.

Era eu, de volta a mim, renascida.

3 comentários:

Anónimo disse...

:)

Anónimo disse...

E os teus, aí ou noutro sítio, mais ou menos presentes, trazem-te sempre com eles :)
Lena

Anónimo disse...

I heard that your settled down.
That you found a girl and your married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend why are you so shy?
It ain't like you to hold back or hide from the lie.

I hate to turn up out of the blue uninvited.
But I couldn't stay away I couldn't fight it.
I'd hoped you'd see my face & that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Nevermind I'll find someone like you.
I wish nothing but the best for you too.
Don't forget me I beg I remember you said:-
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead yeah.
Lyrics provided by http://www.kovideo.net/
Source - http://www.kovideo.net/someone-like-you-lyrics-adele-1205400.html

You'd know how the time flies.
Only yesterday was the time of our lives.
We were born and raised in a summery haze.
Bound by the surprise of our glory days.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away I couldn't fight it.
I'd hoped you'd see my face & that you'd be reminded
That for me it isn't over yet.

Nevermind I'll find someone like you.
I wish nothing but the best for you too.
Don't forget me I beg I remember you said:-
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead" yay.

Nothing compares no worries or cares.
Regret's and mistakes they're memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Nevermind I'll find someone like you.
I wish nothing but the best for you too.
Don't forget me I beg I remembered you said:-
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"

Nevermind I'll find someone like you.
I wish nothing but the best for you too.
Don't forget me I beg I remembered you said:-
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead yay yeh yeah

Babe :)))